2007-03-12

Barntröja

Just nu håller jag på att sticka en barntröja i tjockt raggsocksgarn till Samuel. Lillebror David ska också få en likadan och jag tror att mamma till pojkarna kommer att gilla att tröjorna går att tvätta i maskin och att färgerna är ganska fläcktåliga.
Bilden tog jag häromdagen, nu har jag kommit en bit på raglanintagningen. Jag har aldrig stickat en raglantröja på rundsticka förut men det är ju toppen! Man minmerar ju verkligen monteringen som är det absolut värsta jag vet med att sticka. Mönstret hittade jag här, fast jag stickar hela tröjan på en gång på rundsticka.
Jag hoppas bli färdig med tröjorna till påsk för då ska jag hälsa på Samuel och David. Det ska nog inte vara några problem att hinna eftersom jag började på tåget hem från Syfestivalen där jag köpte garnet och nu är väl två tredjedelar av den största tröjan klar.
Imorgon är det stickcafé på Stick&Sy så det ska jag försöka gå på.

Inga kommentarer: