2007-05-02

Nytt projekt

Nu är halsduken i Lornas Laces klar, bild kommer efter den blivit blockad. Ni som kommer på stickcafé i Skoghall imorgon får se den då.
Ett kommande projekt köpte jag garn till när jag var i Göteborg och Grötö. Helt underbar färg och jag älskar verkligen garnet, både att sticka med och det färdiga resultatet.


Kan väl avslöja att det ska bli bäbiskläder...
Jag har också äntligen virkat en kant på ponchon jag gjorde i Evilla så den är också klar att blockas.
Igår började dessutom på en kofta/jacka till mig själv som jag fick garn och mönster till när jag fyllde år. Det har inte blivit av att börja på den förrän nu. Så mycket man vill göra och så lite tid...

1 kommentar:

Strumpstickan sa...

Jag gillar drops Alpaca jättemycket, det är ett skönt garn att sticka med, snygg blå färg!