2008-06-21

Hemma igen

Ja, egentligen har jag väl varit hemma sen i onsdags kväll... Det har bara inte blivit av att uppdatera.

Har nu i alla fall fotat de inköp som jag gjorde till mig själv i Växbo. Hade kunnat köpa massor mer, men jag har ju lite garn sen förut också!

Det ljusblå ska bli en tunika med det ljusblå jag redan har. Ska sticka i dubbelt garn för att slippa för tunna stickor. Det lila har jag ingen plan för riktigt än, men jag skulle vilja ha en Clapotis i lin.

Efter besöket hos pappa hade jag möten i Gävle för jobbet och efter första mötet hade jag lite tid att gå på stan. Fantastiskt nog såg jag nästan på en gång en garnaffär och den kunde jag ju inte motstå! Gick in och hittade Fabel i den nya färg som jag varit nyfiken på sen jag såg den på hemsidan. Så två nystan fick följa med hem, ska kanske bli något inför stickstämman i sommar.
Jag glömde visst fota men jag fick hem ofärgat sockgarn som jag beställt från Tyskland tillsammans med saker till stickstämman. Nu har jag i alla fall nio härvor ofärgad Opal som jag kan leka med! Blir nog kanske till och med färgning idag, jag skulle vilja prova att göra "längre" härvor så jag kan få lite självrandande garn.

Inga kommentarer: