2009-05-17

Tiden går fort

Det är alltid så mycket på våren, mycket på jobbet, mycket på fritiden och helt plötsligt har det gått några veckor. Jag stickar en del i alla fall. I veckan stickade jag färdigt min bomullskofta, har glömt att fota dock men det kommer.

Ikväll stickade jag färdigt en åkpåse i Ullcentrums tvåtrådiga ullgarn. Har köpt vit fleece som jag ska fodra med. Ska bara skaffa en dragkedja också. Min bror och hans sambo ska få tillökning och som god faster måste jag ju se till att den lilla/lille inte kommer att frysa. Så om möjligt kommer det nog att bli ännu fler babysaker på bloggen framöver.

Sen har jag handlat lite också Kauni från Garnkorgen som ska bli Mrs Barista sjal.

Dessutom köpte jag Kid-Silk som kanske ska kombineras med mina nystan Felted Tweed. Det är ljuvligt mjukt och fluffigt i alla fall.
Har dessutom hittat turkosa knappar till babykoftan, så nu kan jag färdigställa den också.

Inga kommentarer: