2010-05-28

Systersonen

Glömde kameran hemma när jag åkte till Eskilstuna, så jag kunde inte knäppa några bilder på underverket.

Igår fick jag dock en leverans av bild från den stolte fadern. Så här kommer nu en bild på en mycket trött kille på täcket han fick av sin moster.

Han somnade strax efter bilden togs, så det betyder nog att det är ganska bekvämt att ligga på också!

Jag hade en mycket trevlig vistelse i Eskilstuna och besöket på Nystvindan på lördagens stickcafé var bra. Jag kände mig mycket välkommen och kommer gärna någon annan gång om det passar!

I onsdags hade jag ett möte i Kista för jobbet och när mötet var slut hade jag två timmar kvar innan tåget skulle gå hem, så då tog jag en sista tur till min favoritbutik i Stockholm.

Jag vet att butiken kommer att vara kvar och jag kommer säkert att komma dit igen, men det var trevligt att träffa Maria innan hon slutar. Jag köpte ett nystan ljusgrönt Arwetta sockgarn och ett nystan av Marias egenfärgade sjalsgarn och mönstret på den nya fina sjalen Maria designat. Sjalsgarnet var vårigt grönt det också. Bilder kommer en annan dag.

Imorgon är det Tassemarten i Skoghall så då kommer jag att sitta på Zick-Zack och sticka. Förhoppningsvis är det bra väder så man kan sitta ute!

Inga kommentarer: