2010-10-10

Grötö

Grötö var helt underbart! Trevliga människor, stickning och god mat!

För att späda på lyckokänslan fanns det garn att köpa och klappa på också. Jag köpte ljuvligt lace merino garn i lila. Någon som är förvånad?

Sen köpte jag också Lovikka garn dels till vantar till mig och dels till julklappar.


Efter vägen stickade jag på en liten mössa till Lukas, tyvärr blev den för liten så jag fick börja om. Men nu är en större version klar och ligger på tork.

Jag började på ett par lovikka vantar också som ska bli en present.

Sen började jag på en sjal Multnomah i handfärgat silke från Sannsticks webshop. Det blir ljuvligt!

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Hemstickade Lovikkavantar är ett måste på vintern =) Brukar du vara på Stickcafé? Är i Karlstad lite då & då, hoppas kunna passa in med stickcafé nån gång. Trevlig helg!

stickveronica sa...

Vi har stickcafé i Karlstad i butiken Stick&Sy och ibland på muséet. Du kan se när och var det är i högerspalten på min blogg. Du är välkommen!