2011-12-01

Mer julklappar

Brorsan sa också när vi pratade att det är svårt att få vantarna att sitta kvar på pojken. Han gillar inte att ha vantar...


Jag tänkte då att ett par vantar med lång mudd blir inte så lätta att få av sig. Så vi får prova helt enkelt. På bilden är mudden dubbelvikt men är ju tänkt att användas utan vikning.


Också här får jag problem med mitt behov av symmetri, garnet räcker inte att få vantarna lika eftersom det är så långa rapporter. Men det är väl bara att bita ihop, för mottagaren lär det inte spela någon roll!

2 kommentarer:

Liza sa...

Hej!
Jag snubblade nyss över din fina blogg i jakt på inspiration och tror att du kanske uppskattar ett tips på ett nystartat community för handarbete.

Det heter ”mitt handarbete” och är en fristående sida till Hemmets Journal.
Här kan du följa andras pågående handarbetsprojekt och även lägga upp och tipsa om dina egna alster. Så finns ett forum som är super om du vill sprida info om stick/virk/sy-kvällar och liknande.
Sidan är också en naturlig plats att blogga på om man vill ha många läsare som är där för samma sak som du, alltså handarbete!

Hoppas du hittar dit! Välkommen!

Liza, Hemmetsjournal.se/mitthandarbete

Liza sa...

Hej igen!
Lyckades ge dig fel länk till sidan också :-/
Här är den rätta: www.hemmetsjournal.se/handarbete
Välkommen!
/Liza, Hemmetsjournal.se/handarbete