2012-03-11

Syfestivalen

Sent omsider har jag fotat mina inköp från Syfestivalen. I och jag hade en mycket trevlig dag.
Jag köpte ett mönster för klänning/tunika, får väl bli en tur till "Skroten" och hitta tyg i påsk.


Två nystan petrolfärgat Opal, ska troligen blandas med ett annat garn till tröjor till mina syskonbarn så småningom.

Sen det allra ljuvligaste sjalsgarn av 100% cashmere, oerhört klappvänligt! Det märks att man blivit mer kräsen, man vill ha något speciellt inte sånt man kan få tag på hemma.
Det var kul att träffa alla trevliga stickerskor och bloggande vänner i verkligheten! Det är en stor del av behållningen av resan.

4 kommentarer:

Monica sa...

Härliga garner du hittat. Kom tyvärr inte iväg på mässan i år. Bussen blev fulltecknad tidigt.
Spännande att se vad det blir av garnerna.

Anonym sa...

Hei, jeg syntes symønsteret du hadde kjøpt var så fint.jeg vil gjerne vite hva det heter og hvor jeg får tak i det.På forhånd takk!
Mvh Kari Laundal

stickveronica sa...

Mönstret kommer från svenskamonster.se och heter "Klänning 8V07". De har fler fina mönster där!

stickveronica sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.