2007-06-03

Färgkul

Igår var jag hos Barbro och färgade garn. Det var jättekul och vi höll på hela eftermiddagen och jag blev jätteförvånad att klockan var 19:30 när jag satte mig i bilen. Tiden går fort när man har roligt!


Jag fotade nyss resultatet av mina härvor på min uteplats som äntligen kommit lite iordning.


Det här är två härvor entrådigt Kilafors ullgarn som nog blir fina sjalar så småningom. De hänger på den obelisk min nyplanterade klematis ska växa på.

De här härvorna är från det garn Solstickorna fick från en dam i Molkom som inte orkade sticka längre. Jag vill liva upp och göra enhetligare. Vet inte riktigt om jag lyckades, men planerna för garnet är i alla fall en väska att tova eftersom garnet är fritidsgarn.

Härvorna hänger på mina nya ljuslyktor som ska ge lite mysfaktor på min uteplats på kvällarna i sommar.

Bara jag har bloggat klart ska jag ta en stickning, gå ut och sätta mig och njuta av det ljuvliga vädret.




Inga kommentarer: