2007-06-03

WIP

Får väl ta att visa upp vad jag gjort istället för att blogga sista tiden.

Den här koftan fick jag garn och mönster till när jag fyllde år. Enda nackdelen är att garnet är akryl och inte så trevligt att sticka med, men annars älskar jag mönstret och modellen och färgen på garnet. Så den kommer att bli stickad och använd.


Nästa projekt är en sjal till min kära kusin. Hon vet inte att jag bloggar så jag kan visa sjalen här. Garnet är ljuvligt silkelin köpt hos Marias Garn i Stockholm.

Jag har tidigare stickat samma mönster i Linnea men den här är mycket mjukare och lättare, ett hekto räcker till en ganska stor sjal.

Man måste ju alltid ha en sockstickning på gång så jag började i fredags på dessa sockar från Magknits. Jag missade att ta med namnet när jag kopierade mönstret och jag kommer inte ihåg vad de hette.
Garnet är Lornas Lace, jag köpte bara en härva i denna färg så därför stickar jag båda sockarna samtidigt på rundstickor så får den bli så långa som möjligt.

Inga kommentarer: