2007-07-20

Andra semesterveckan

Den andra semesterveckan innehöll massor med stickning, sömnad och matlagning.

Förra fredagen hämtade jag Gabriela på flygplatsen då hon kom för att tillbringa en vecka hos mig. Hon hade flugit själv och det var modigt av en åttaåring, tycker jag!

När hon kom hade hon med sig mer av det garn jag stickat halsduk och mössa av tidigare till henne. Hon ville ha en poncho av det extra garnet.

Mamma som hört att hon redan fått en poncho som jag stickat tyckte att det kanske vore bra med en kofta istället. Men Gabriela som varje åttaårig flicka, tyckte att man kan ha mer än en poncho, så en poncho blev det!
I fotot nedan syns det kanske inte så bra, men i högen ligger poncho, halsduk, mössa och ett par vantar.
Till kragen på ponchon behövdes ett annat garn, så jag tog med Gabriela till Stick&Sy. Hon har verkligen potential att bli en garnsnobb hon ratade de förslag på ull/syntetblandningar jag föreslog och valde cerise alpacka. Det blev jättemjukt och skönt och hon blev nöjd.

Inga kommentarer: