2007-08-01

Sommarens inköp

Måste visa upp de inköp jag gjort under semestern. Jag började med Växbo Lin som jag skrivit tidigare, där inköpen till mig själv blev detta. Det lila garnet ska tillsammans med det turkosa linet bli en scribble lace halsduk/sjal. Det ljusblå hade jag tänkt till en kortärmad tunika, men jag har inte hittat något mönster som jag är riktigt nöjd med ännu.


Sen tog min kära kusin med mig till en garn och tygaffär där jag köpte dessa nystan för att göra tofflor att tova. Det blir bra presenter.


På en annan garn och tygaffär köpte jag dessa nystan. Alpackan ska nog bli vantar ur min Latvian Mittens bok och det andra en halsduk till min tröja.


Det här nystanet har jag inte köpt själv. Det fick jag av snälla Irene när hon varit i USA. Det är ljuvligt mjuk alpacka och jag hoppas att det räcker till en halsduk till vintern.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nästan att man kan ana att älsklingsfärgen är lila med dragning åt blåbär.....//Marianne