2007-08-28

Mycket att göra

Jag har inte skrivit på länge och det beror dels på att jag stickar mest hemlisar och dels på att jag jobbat mycket.

Igår kväll kom jag på att den jobbresa jag skulle på idag, till Gävle tur och retur, kunde ge många timmar sticktid. Så då letade jag fram ett nystan sockgarn och påbörjade ett par barnsockar från tån och upp.
Här är beviset på att sticktiden var ganska lång, ca 8 timmar totalt! Jag hade tur att min kollega körde hela vägen. Det fattas ca 1 cm på skaftet på den sista sockan. Nu är julklappsproduktionen igång...

1 kommentar:

Inger F sa...

Hej Veronica!
Nog för att det plötsligt blev oväntat kallt, så man fick plocka in sina pelargoner och kanske överväga om det är dax att börja använda strumpor igen. Men julklappar?

Ok, jag vet, att i modebranschen och i skolvärlden ligger man ca ett år före i planeringen. Så sticka på, du! Kram, Inger