2007-09-01

Hemlis 2

Jag anmälde mig till Hemlis 2 sista dagen så här kommer nu mina svar.

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
Jag gillar bäst naturmaterial. Alpacka och lingarn är några favoriter.

2. Vilka är dina favoritfärger?
Lila och vinrött gillar jag mycket.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Är inte så förtjust i gult.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
Jag använder helst trästickor, ebenholz är en verklig favorit.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Har stickat sen jag var omkring 7, dvs närmare 30 år och jag är väl ganska avancerad.

6. Dricker du kaffe? Te?
Mest kaffe men jag gillar också te.

7. Är du allergisk mot något?
Jordgubbar får jag magknip av.

8. Vilken slags musik tycker du om?
Tycker om det mesta pop/rock/visa.

9. Favoritgodis?
Lakrits i alla former och fudge.

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Jag spinner lite på spinnrock, gör pärlsmycken, syr, broderar och virkar. Mest är det dock stickning nuförtiden.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
Spetsjalar är absolut favorit. Gillar också att sticka babykläder och strumpor.

12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Interweave Knits köper många lösnummer av Simply Knitting.

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
Det är nog några sjalar ur Victorian Lace Today som ligger och väntar på att de pågående projekten ska bli klara först. I alla fall några... En riktig Fair Isle tröja eller väst vore också kul.

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
Nej, jag är så varm om händerna ändå.

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
Nej, eftersom jag inte använder känns det meningslöst.

16. Stickar du sockor?
Ja, gärna.

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
Skostorlek 40

18. När fyller du år?
21 oktober

19. Stickar du med pärlor?
Ja

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Gillar deckare men även romaner.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken bra födelsedag du har!! Min dag!!! :) //Mia