2007-09-17

Hemlis 2

I helgen gjorde jag iordning det sista i paketet till min hemlis, så nu är paketet på väg. Kan inte vänta till jag kommer hem och kan kolla min brevlåda...

I stickväg har jag lovat Maria på Zick-Zack att sticka upp en modell. I lördags var jag där och fick mönster och garn till en jättesöt babykofta och mössa. Jag har gjort bakstycket och börjat på första framstycket, kommer bild sen.

Den här veckan kommer jag nog inte ha tid att skriva så mycket. Min käre far ringde igår och sa att de kommer på besök på torsdag och det kräver lite förberedelser. Lite handling och städning och såna tråkiga saker som stjäl tid från det viktigaste; stickning och bloggning.

Så misströsta inte, det kommer mera efter söndag, då mina gäster åkt igen.

Fast det är toppen att de kommer, till exempel kan jag få mina lampor uppsatta, fästet till gardinstången flyttat och såna saker som inte fixats sen flytten. Sen är det jättekul att träffa dem också naturligtvis!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ville bara kika in och säga hej, det är jag som är den hemlis2 några månader framöver:)

stickveronica sa...

Hej hemlis! Jag är jättenyfiken vem du är. Kollar brevlådan med spänning varje dag...