2007-09-26

Stickcafé

Idag var det stickcafé på muséet, där är det väldigt mörkt. Jag fäste trådar i en babykofta och mössa och det gick bra. Sen stickade jag några varv på en socka också och det behöver man ju inte heller så mycket ljus till.

Jag har inte visat upp en av de saker jag gjorde i helgen när min far var på besök. Vi gjorde flera besök på IKEA som äntligen öppnat här i Karlstad.
Pappa hjälpte mig montera hyllorna och äntligen kunde jag få lite ordning på mina garner. Som ni ser är det inte fullt, så det kanske kan bli något inköp när jag ska till Göteborg i helgen. Eller vad tror ni?
Måste fundera på resestickningar också... Definitivt sockar, men något annat också. Jag är sugen på att sticka halsduk eller sjal. Kanske min halsduk från stickstämman i Opals höstmelodi.
Den uppmärksamme kanske ser att jag som många andra bloggare köpt en hoppahagematta på Biltema, som står i hyllan. Jag har redan använt den för att blocka babykläder jag stickat.

3 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Fint med glasdörrar på hyllan då kan man njuta av garnet hela tiden.
Ha en bra dag, Eva.

Froding sa...

Du är taggad...

Inger F sa...

Nu kommer även jag och taggar...http://ingerf.blogspot.com/
IngerF