2007-10-03

Taggad

Eftersom jag blivit taggad av Marianne och Inger kommer mina svar.

Här kommer 7 sanningar om mig:

1. Tycker inte om kedjebrev etc och bryter dem i princip alltid, apropå taggningen. Låter därför det vara upp till någon om de vill svara, kommer inte att tagga någon.

2. Var totalt biten av att spela Tetris på datorn, när jag pluggade. Men det skulle vara den gamla DOS-varianten och jag har trots lite letande på nätet inte lyckats hitta samma igen. Det kanske är bra!

3. Stickar helst inte flera plagg/saker efter samma mönster med undantag från Barbros sockor från tån och upp. Men jag varierar ju förstås garnet och en fläta eller lite mönster kanske.

4. Hatar verkligen att fästa trådar och montera stickat. Har just nu minst tre par sockar som bara behöver fästa trådar, fast två är julklappar så det är ju inte bråttom.

5. Älskar barn och när jag fick hålla lilla Vilja i lördags, var det en högtidsstund! Hon är så vacker och somnade så fint i min famn.

6. Stickar gärna spetssjalar med komplicerade mönster. Trivs bäst att sticka efter diagram för i textform tappar jag bara bort mig.

7. Jobbar med programmering hela dagarna, så är det stressigt på jobbet blir det inte så många blogginlägg, för då vill jag koppla bort datorn när jag kommer hem.

1 kommentar:

Anonym sa...

*s*
Ja... det var mycket där att tänka till om...
Och punkt 7... hm, behöver inte bara vara att man sitter och programmerar hela dagen som kan leda till mindre bloggning :p
Sitta i HelpDesk 5tim, eller mer... Ja, med moment22-samtal med användare... leder direkt INTE till att man ORKAR blogga. Oki, datorn står på och man LÄSER e-post och bloggar, om man orkar... :)
Må så gott... västvärmländskan... kramis, ngn som undrar om det kanske blir Barbros sjal av garnet?