2008-09-16

Jag stickar

Jo, jag stickar visst. Idag har jag varit på stickcafé också. Men bloggandet har det varit sämre med...

Eftersom det redan blivit höst har ett varmt set stickats av Atacama Alpacka inköpt på semestern i somras blivit förvandlat till en sjal/halsduk, basker och än så länge en halvvante.

Här är halsduken och halvvanten. Den andra blir nog klar snart, den första började jag på igår. Garnet är ljuvligt mjukt dock är det otroligt stor skillnad på färgen i härvorna så för det mesta har jag växlat med två varv i taget från två olika nystan för att det inte ska bli totalt olika plagg.

Tillsammans med turkost Peer Gynt har det dessutom blivit ett par tovade vantar. Mönstret köpte jag på stickcaféet i Skoghall. Här är vantarna innan tovning.

Så här blev de efter en tur i tvättmaskinen, betydligt mindre och varma och sköna. Perfekta cykelvantar. På bilden syns också baskern. Jag hittade mönstren till halvvantar och basker i Ravelry, mycket trevligt!
Nu är det sängen, kommer mer en annan dag.

Inga kommentarer: