2008-09-27

Stickförmiddag

Idag har jag varit barnvakt åt en liten kille på sex månader. Han sov redan när jag gav mig iväg med vagnen. Jag promenerade till Maria i butiken. Där fick jag kaffe och sen hade vi så här mysigt i solskenet. Maria färdigställer sin fina kofta!

Den lille sov i två och en halv timme så jag hade både tid att handla garn och sticka ett antal varv. Garnet ska bli en kofta som Barbro designat i Kampes, originalet är gjort i flamfärgat garn men jag ska försöka få till lite randning själv eftersom jag valde enfärgat garn.
Sen har jag visst utlovat en bild på den färdiga koftan i egenfärgat sockgarn också, så jag passade på att be Maria knäppa kort. Nu är jag ju helst inte med på bild, men koftan är bra och jag använder den jättemycket.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du är bra go´du..Jättefin bild på en fantastisk kreativ kvinna!Hoppas jag träffar dig igen!!
Du ger mig inspiration.Kram på dig./
Hälsning Ella Norrköping!

miastick sa...

Vad härlig koftan blev! Förstår verkligen att du gillar den, en Veronica-kofta. Och det var en kanonbild på dig också!

Anonym sa...

Både du o koftan är jättefina, fattar inte att du hinner sticka så fort... och så mycket...

Kram Bonnmoran Christina

Anonym sa...

Oj vad snygg koftan är.
Och vilka fina färger du har valt till nästa kofta.
Ska den vara i den modellen du hade med på stämman?
Själv stickar jag så fingrarna blöder för jag vill ha med mina sockor från tåra och upp till Solstickornas tävling. I värsta fall får jag ta kompledigt i morgon...!

Madelene sa...

Jättefin! Underbara färger- de klär dig. Vi ses kanske på SIV:en i år igen / Karin

knitbyme sa...

Vadå inte vara med på bild? Utan dig hade koftan bara blivit tråkig. Ditt leende lyste upp färgerna. Jättefint set ihop, är ni.Kram