2009-09-28

Göteborg och Syfestival

Hade en underbar helg i Göteborg hos Ulrika. Hon mötte mig på stationen och sen åt vi en god lunch och besökte 2knit, Deisy Design och Strikk. Sen var det dags för kaffepaus innan vi mötte upp barnen och hämtade min väska på stationen innan vi åkte hem till Ulrika.


På 2knit köpte vi ett nystan vitt Kampes till nallestickningskursen till helgen. Alla garner jag har som kan passa är så mörka så jag ville ha något ljust att blanda upp med. På Deisy Design blev det sockgarn som jag sen fick enfärgad Opal av Ulrika som matchar. Nu hoppas jag bara på att syster får en dotter, eller kan man sticka cerise till pojkar också?

På lördag var det dags för en tur till Borås och Syfestivalen. Träffade flera trevliga stickerskor IRL. Inköp blev det också en del...

Skärmatta och kniv för det lapptäcke jag ska göra.

Sockgarn 4 hg för totalt 180:- tycker jag var mycket bra! Planen är att det ska bli babykläder.

Tyg till babykläder blev det också. Plus grundmönster på många olika plagg.

Mera tyg...
Nu behöver jag bara lite mer tid också! Var köper man det???

Inga kommentarer: