2009-09-08

Kursen

Kursen var bara så fantastisk! Det är otroligt inspirerande att lyssna på Triinu. Den här gången provade jag att sticka en provlapp med två trianglar. Sen fick vi flera vackra mönster också!

Jag köpte dessutom en bok med massor av fina mönster. Jag har läst om boken på flera bloggar så jag passade på när Triinu hade med sig den. En härva garn blev det också.


Innan kursen var jag på konferens med jobbet och under föredragen stickade jag på en till mössa i den klatschiga färgen mörkgrått. Eftersom det är en beställning är det ändå skönt att jag gjorde färdigt den ikväll.

Jag har dessutom äntligen påbörjat bården på min sjal. Det finns hopp att den kan bli färdig!

1 kommentar:

ulrikasblogg sa...

Nu har du bara kvar 1 grej i den klatchiga mörkgrå :)att göra.Mössan så bra ut i modellen.Själv kör jag sockar då jobbet är körigt och hjärnan vill ha en stickning utan tänk.
Sköt om dig .Kram Ulrika