2010-03-25

En systerson

Till slut kom han ut lille Edwin. Förra torsdagen blev jag moster till en liten kille 3,8 kilo och 49 cm. Han är mycket söt enligt den bild jag fick av de stolta föräldrarna. Eftersom han lät vänta lite på sig hinner jag inte träffa honom på ett tag, först är det Grötö och sen påsken hos släkten som vanligt.

Idag har kollegorna åkt på skidresa medan jag jobbar och ikväll blir det tåget till Göteborg och Ulrika. Ser supermycket fram emot en heldag på Grötö på lördag där jag kommer att träffa många goda vänner!

I stickväg är det just nu Citron som gäller. Jag måste bestämma mig hur stor den ska bli, om jag ska börja på nästa härva garn eller inte. Lovar att visa bild efter helgen.

Nu måste jag jobba så jag klarar av jobbet jag har att göra idag. Hoppas vi ses på Grötö!

1 kommentar:

miastick sa...

Grattis till systersonen! Jag har också en systerson som heter Edvin, men han stavar med enkel-v.
Vad fin din lila citron blir! Du får berätta sen om det räckte med en härva, jag har ju några såna härvor hemma...
Härligt verkar ni haft på Grötö, jag fick stanna hemma den här gången. :(