2010-03-28

Hemma igen

Är nu hemma igen efter en ljuvlig helg hos Ulrika och ute på Grötö. Anlände till Göteborg torsdag kväll med tåget. Köpte lite tidningar som reselektyr.

På fredagen tog vi bussen in till stan och besökte en garnaffär, kommer tyvärr inte ihåg vad den heter, har inte varit där tidigare. Trevligt med många olika märken.

Efter ett tag tog vi spårvagnen ut till Olskroken och Tummelisa och 2knit. Hos Tummelisa var den en härva Jitterbug som bönföll mig att få följa med hem, det kunde jag ju inte ignorera eftersom den var ljuvligt lila. Hos 2knit blev det strumpstickor 3.5:or, jag kan inte sticka med de kortare utan måste ha 20 cm långa och det hittade jag där.


Sen blev det ytterligare en garnaffär innan lunchen. Där köpte jag dock ingenting. Sen tillbringade Ulrika och jag kvällen i varsitt soffhörn stickandes.

Tidigt lördag morgon åkte vi ut till Grötö och placerade oss på torget där vi stickade, klappade garn och träffade massor av härliga människor.

Jag handlade även litte glittertråd av Ingrid och sockgarn som ska bli koftor till mina syskonbarn. Stckade färdigt halsduken i Silk blend och kom något varv till på Citronen. Nu är det nog dags för sängen, kanske kommer fler bilder en annan dag.

Inga kommentarer: