2007-11-04

Syfestival

Återigen detta fantastiska evenamang syfestivalen i Sollentuna! Jag åkte över dagen igår och Ulrika mötte upp på centralen och sen hade vi en alldeles underbar dag.

Jag hade kameran iväskan men glömde fota på plats. Har dock fotat alla inköp nu, så här kommer det:


Sockgarn, väska, bambustickor och mönster från opalgarn.se. Det turkosa nystanet ska tillsammans med ett tidigare inköpt Opal Feeling bli en babytröja.


Färger från Färgkraft, så jag kan leka lite själv. Är väldigt sugen på att färga eget sockgarn, så det blir det säkert bara jag köpt något garn som passar.


Mässprogrammet, Stickas sockhäfte, ett sjalsmönster från Stäket samt ett pälsgarn att använda till lejonman till tovade lejontofflor som jag bestämt att göra av det ullgarn jag fick av min Hemlis2. Från Stäket köpte jag också den sista presenten till min Hemlis, men den kan jag ju inte visa riktigt än.


Tvåtrådigt ullgarn och ett koftmönster från Ullcentrum, fär att kunna göra en "Fair Isle " inspirerad kofta. Har tänkt ett tag att använda ett melerat gran för att göra mönsterstickning, men vilket mönster jag ska göra vet jag inte. Har någon något tips, skriv gärna en kommentar.

Ska nog försöka improvisera lite och rita något eget. Själva koftmönstret är raglan så jag har tänkt mig att sticka allt på rundstickor och sen klippa upp mitt fram och sticka knäppkanterna.

Jag har dock ett annat koftprojekt till mig själv på gång, så det dröjer nog innan detta påbörjas.

Förutom allt detta fanns ju flera olika försäljare av multifärgat sjalsgarn, som var väldigt lockande... Men jag har rätt mycket sånt garn hemma så jag får väl göra av med lite sånt istället.

1 kommentar:

Anonym sa...

Har tittat in till alldeles för många bloggare som skriver om syfestivalen nu ':( Ljuvliga ullhärvor.. Avis, men tröstade mig med ett besök på myrorna istället :)