2008-01-02

Lejontofflor

Efter en lugn julhelg hos pappa packade jag bilen och åkte hem till Karlstad. Kom hem i torsdags kväll och sov en natt i min egen säng. Sen var det dags att packa bilen igen och bege sig söderöver för nyårsfest hos kusin med familj.

Tyvärr blir det inte alltid som man tänkt, för när jag vaknade dagen före nyårsafton fick jag magsjuka. Så den dagen låg jag mest hela tiden. Det enda jag fick i mig var ett halvt glas avslagen cola och lite vatten. Den planerade nyårsfesten blev då också inställd tyvärr! Igår kväll var dock fortfarande alla andra friska, så det kanske inte var magsjuka.

Imorgon ska jag åter till jobbet, men det känns jättebra att det bara är två dagar till helg igen!

Jag kom i alla fall ihåg att fota tofflorna med ögon och ansikten.

Här är lillebrors tofflor. På grund av totalt hjärnsläpp vid inköp av ögon på Panduro så hade jag bara ögon till det ena paret tofflor. Som tur är hittade jag i mammas gamla knappgömmor fyra stycken runda svarta knappar som fick bli ögon på ett par.

Jag antog att storebror som är en stor djurälskare skulle bry sig mer så han fick de "riktiga" ögonen.

Här är båda paren där storleksskillnaden märks. De blev mycket uppskattade hos mottagarna, tyvärr är de lite hala, det får man tänka på om man gör fler. Kusinens vantar blev också väldigt uppskattade.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stickade tovade tofflor till mina systers barn i julklapp, tyckte oxå att det blev lite halt. Men både jag o syrran har sett nånstans att man kan köpa ett kit för egna halksockar så syrran skulle se om hon hittade de igen för att sätta på tofflorna istället. Kommer tyvärr inte ihåg var vi sett det...... typiskt.

Strumpstickan sa...

Va häftigt! Jättefräcka! Man kan köpa entub med antihalkgummi på Panduro i olika färger, sen gör man ränder, prickar eller mönster under tofflorna...

Gott Nytt År!

Eva i Halmstad sa...

Dom var ruskigt söta,
Eva.

Anonym sa...

Kul idé!

Ibland (men bara ibland och bara när det gäller stickning) saknar jag tiden när barnen var små. Nu vill de inte ha nåt.

Kolla med Marianne Fröding, hon vet hur man fixar halkskydd på tofflorna!

/IngerF