2008-01-08

Slut på garn...

Jag tänkte jag skulle sticka en Djevellue till Alice av garnet som blev över, men nu är allt garn slut, utan att mössan är färdig.

UPPDATERING: Jag kom på att jag använt en bit av det röda garnet att virka en luftmaskkedja till uppläggningen av min sjal, så i morse var jag tvungen att ta loss den och det räckte till mössan! Jag har dessutom en snodd som jag tänkt sätta nertill i tröjan, men det får bli lite resårband i kanalen istället så kan jag ha snodden till knytband på mössan.

Vad gör man? Ska jag skippa mössan eller ska jag riva upp och se om det räcker till en mindre storlek av mössan och hoppas att den passar till Alice ändå?

Det känns så tråkigt att köpa ett nytt nystan när det bara är jättelite som fattas. Helst skulle jag vilja ha av det enfärgade röda och det känns inte som en helt användbar färg till ett par vanliga sockar.

Om det skulle vara så att någon har en lite rest av antingen av Opal Uni färg 1410 Parti 2 eller Opal Neon färg 1932 Parti 1 och inte ska använda den så skulle jag bli jätteglad. Som det syns på bilden är det ju ytterst lite som fattas... Jag byter gärna mot någon annan rest.


1 kommentar:

ulrikasblogg sa...

Man ska verkligen använda allt garn!Skönt att det löste sig.
Kram Ulrika