2008-04-02

Bok

När jag såg att det skulle komma en ny bok More Big Girl Knits, var jag bara tvungen att lägga in en bevakning på AdLibris. Så när jag fick mailet var jag bara tvungen att beställa och genast har jag massor av projekt jag vill göra. Tröjan på framsidan var snygg!
Jag hade redan den första boken och jag har gjort flera saker ur den och kan tänka mig fler, så det kändes inte så vågat att köpa den nya osedd.

Jag blev verkligen inte besviken och efter att ha skummat den lite snabbt har jag flera önskeprojekt. Tog några exempelbilder, men det finns fler...

Den här koftan i a-form med flätor bara måste jag göra! Men då måste jag ha något bra garn också...
Den här tyckte jag också mycket om, enkel men ändå effektfull. Jag gillar verkligen längre koftor!

Den här var snygg med lite mönster och två färger.

Den här var snygg, kanske kan det bli av någon av härvorna lace-garn från handpainted yarn.

Den här var också trevlig. Kan jag tänka mig i något snyggt bomullsgarn. Kanske kan det bli av garnet jag fick från min kompis förra sommaren, jag fick mönster med garnet men jag gillar nog denna bättre. Får kolla om det kan räcka...

Boken kommer med till Skoghall imorgon och troligtvis till Grötö också ifall någon vill inspektera.

Inga kommentarer: