2008-04-11

Garnet, hjälp!!!

Kom hem sent igår efter bowling och middag med jobbet. Det var mycket trevligt men lite hårt att kliva upp i morse.

HJÄLP!!! Måste visa upp garnet jag färgade till koftan; ska jag använda som det är eller ska jag försöka göra enhetligare och färga över allt i en svagt lila ton? Jag tror att färgerna är rätt likt verkligheten på det här fotot.
Min Clapotis ökar, vill bara komma till ett nytt varv där man får släppa en maska. Jag är jättenöjd med garnvalet även om färgerna inte stämmer riktigt på bilden. Det som ser turkost ut är mera smaragdgrönt.
En nackdel med garnet är att det tovar sig lite så man får försiktigt lossa varje maska när man släpper, den löper inte själv... Men garnet är jättemjukt och mysigt och den kommer säkert att bli skön att använda.

1 kommentar:

Irene sa...

Jättesnyggt garn.Varför stickar du inte en provlapp, för att se hur garnet tar sig ut i verkligheten, innan du färgar om det.