2008-11-15

Mera Syfestival

Har lite kvar att redovisa om min Stockholmstur. På lördag förmiddag gick vi först lite inne i centrum innan vi tog pendeln ut till mässan igen.

En otrolig förmån att kunna gå två dagar i rad! Hos UlloMera hittade jag en handfärgad härva med ljuvliga dova färger samt lite förgarn som jag kanske spinner eller så kommer det att användas till vantar.

Sen gick jag ju förbi Opalgarn också. Där blev det ett nystan med sockgarn med bomull i. Tänkte det vore kul att testa eftersom jag är så varm om fötterna jämt. Så fick jag en liten söt påse på köpet.

På resan hade jag min nya kofta i kampes garn. Barbro har gjort mönstret och originalet är gjort i flamfärgat garn, men eftersom den färg jag ville ha inte fanns i flammigt så randar jag själv. Det känns bra än så länge...


På söndag förmiddag gick tåget hem till Karlstad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Den koftan ser snygg ut, det ska bli kul att se hur den blir när den är färdig.

Barbro