2009-08-23

Nya inköp

I lördags tog jag en cykeltur och köpte de fyra nya Drops katalogerna. Som vanligt är det massor jag vill göra, men hur ska man få tid?

På ett häfte var till och med koftan jag gör på framsidan! Fast min blir nog ganska olik originalet till slut. Är snart dags att göra de korta varven vid bysten så den inte blir kortare fram. Som tur är kan jag kolla placering och hur jag gjorde på den förra sockgarnskoftan.

I lördags var det dessutom höstmarknad, så jag fyllde på med lite sockgarn, för det var bra priser.

Förutom att sticka på koftan varvar jag med att sticka på sjalen i Evilla. Tror att den blir ganska smal, så jag får tänka på att inte göra den för lång. Men jag får väl blocka ut den mer på bredden än längden när jag kommit så långt.

När den är klar ska jag börja på den sjal i Kid-Silk jag fått beställning på.

4 kommentarer:

sticresan sa...

Härligt garn du har till sjalen. Supermysiga färger. Ser fram emot att se den färdig.

miastick sa...

Jag köpte också en dropskatalog härom dagen, nr 116 närmare bestämt. Så fina grejer!
Har du sett att jag gjort klart sjalen i garnet jag fick av dig? Det var alldeles fantastiskt att sticka med, och sån lyster! Hade på mig sjalen när jag hade konsert i Kungsbacka ikväll, så den är invigd också. Tack!

Inger sa...

Visst var det mycket fint i nya katalogerna.Vi fick dem i veckan och även flera kartnger garn från Garnstudio.vi måste dock se till att komplettera med mera garn därifrån för att kunna möta efterfrågan.

Min tråd sa...

början på din fabelkofta ser härlig ut. Visst var det mycket fint i de senaste drops-katalogerna.