2011-08-05

Semester, del 2





På tisdagen åkte Ulrika och jag till Rengsjö hembygdsgård tillsammans med syster med familj. Då hade vi verkligen tur med vädret, soligt och fint!
Vi åt god lunch och Ulrika och jag tog fram stickningen. Då tittade alla väldigt mycket, fast ingen sa något.

Vi lämnade syster med familj kvar och begav oss till Vallsta och Gästgivars för stickcafé. Det var mycket trevligt och gott fika. Jag köpte en bok som hade mönster till Arbrå-vanten som jag varit på jakt efter.
Här är exempel på vante och mössa som jag fått låna.

Dagen efter blev det ett besök till Växbo, Växbo Lin, bageriet och kvarnen. Vi gick till och med guidningen i spinneriet. Det var mycket intressant! Tyvärr var vädret inte det bästa så det blev inte mycket i Trolldalen. Jag köpte dock lite på spinneriet.

Inga kommentarer: