2011-08-05

Semester, del 3

Så var det dags att styra söderut igen. Första stoppet blev här, till och med bildbevis finns. Inte hos mig dock, kameran låg så snällt i väskan...

Sen var nästa stopp Söderköping för lite glass på Smultronstället. Vi stannade i ärlighetens namn före det och åt på McDonalds i Västerås.









Efter glassen var vi väldigt mätta, gick en liten tur i Söderköping innan vi åkte till Linköping och hotellet i Ryd. Där sov vi gott föutom att vi vaknade av världens åskoväder mitt i natten.

På dagen åkte vi in till centrum och äntligen fick jag besöka Ulldockan i hennes butik. Jag blev mycket förtjust i en ny färg av Zauberball i lime och svart, men lyckades behärska köplustarna.

Sen kollade vi om Garnverket hade öppet, men det var semesterstängt tyvärr!

Då var det tillbaka till bilen och vidare färd mot Göteborg med uppehåll för lunch. Efter ett tag kom jag på att man nästan passerar Bollebygd när man åker mellan Jönköping och Göteborg, så då blev det en sväng till Nedergården också. Där köpte jag lite Felted Tweed och ett udda limegrönt nystan som kanske ska användas till en monstertröja som planeras.










Nästa dag var det dags för pysseldag i Utby och där stickade jag samt tillverkade några maskmarkörer. Tyvärr har jag glömt att fota dem.

På söndagen åkte jag sen till kusin i Skene. Lite trevliga butiker finns det ju där, men det sparar vi till en annan dag.

1 kommentar:

Bluewhiskey sa...

Där är du ju! Hurra! Ska genast lägga till dig i blogglistan. Eller kanske inte genast, men snarast *s*

Tack för senaste och första gången, hoppas vi får träffas igen :)