2011-08-31

Färdig, äntligen

Förra vintern påbörjade jag en sjal Multnomah i ljuvligt handfärgat silke från Sannsticks. Tyvärr gick det bara inte att sticka på vintern garnet fastnade på alla små skavanker och narigheter man har på vintern.

Så den blev liggande... Nu tog jag mig äntligen i kragen och fortsatte, jag gjorde den ganka mycket större än originalet. Det har gått ganska fort på drygt en vecka är den färdig. Den hade dock kunnat bli liggande igen för när jag började maska av insåg jag att garnet inte skulle räcka och jag ville verkligen inte riva upp och göra den mindre.

Jag letade iställat bland mina garner och hittade en alpaca som låg ganska bra i färg och då fick avmaskiningsvarvet bli annorlunda. Ska blocka den men här kommer ett foto på "byltet".

Det är en underbar lyster i sjalen, jag vet inte riktigt om det syns på fotot. Fast man ser ju att avmaskningskanten är betydligt mattare i alla fall.

Inga kommentarer: