2008-03-29

Länge sen sist

Jag har inte bloggat på länge, men jag har i alla fall stickat. Har haft ont i halsen av och till ända sen Åre-resan så jag har fastnat i stickfåtöljen efter jobbet helt slut.

Dessutom har jag haft en ljuvlig påskledighet hos kusin med familj tillsammans med min syster. Tog även en dagstur till Göteborg och stickade hemma hos Ulrika och träffade också Carina som vi träffade på Grötö förra våren. Jag fick fint garn av Ulrika och bild kommer en annan dag.

Kan meddela att dyr Åre-choklad passar även treåringar som kom blå kring munnen med en tom strut blåbärstryffel som redan var uppäten. Mamma fick inte ens smaka... Som tur är hann vi rädda punschtryffeln som definitivt inte är lämplig för en treårig kille. Barnen hade fått egna påskägg med mer "barnvänligt" innehåll, men mammas var tydligen bättre.

Efter helgen följde syster med hem till mig och vi fick lite extra tid tillsammans. Min syster började bården kring den sjal hon stickar ur Victorian Lace. Jag är jättestolt över hur bra det blir, även om hon muttrade lite över beskrivningen på engelska innan hon kom igång.

Kan också visat lite av det jag åstadkommit i stickväg...


De beställda sockorna med flätor.

Sockorna till kollegan jag fick åka med från Åre. Han blev jättenöjd när han fick dem igår och de kommer till användning nästa helg då han ska till västkusten och fiska havsöring.

En djevellue som matchar tröjan jag stickade tidigare, ska bara få till knytbanden också.

Sockorna för sockklubben i Skoghall. Eftersom jag haft mycket beställningar och annat och göra är det här första sockan, men kan förhoppningsvis få färdigt båda till torsdag då vi får nästa mönster.

Hoppas att jag blir riktigt frisk till helgen då jag ska till Göteborg och förhoppningsvis Grötö. Ulrika, barnen och jag planerar att åka ut på lördagen. Det ska bli så kul att träffa många av de trevliga stickerskor vi träffade förra våren och kanske en hel del andra också!

Jag har dessutom varit med på en sambeställning som Mia gjort från Handpaintedyarn.com så jag hoppas att garnet kommit då!

1 kommentar:

miastick sa...

Det hoppas jag också, men de har inte skeppats iväg än tyvärr :(
De brukar vara jättesnabba!