2008-03-02

Syfestival

Igår var det en fantastisk dag! Trevligt sällskap på tågresan av Irene och mötte på centralen upp med Ulrika och barnen. I garderoben träffade vi sedan Mia och Vilja. Tänk så fantastiskt att jag har så fina vänner som är så underbara att träffa!

Dessutom var jag ju på stickas årsmöte och fick se en del bloggare IRL. Jag satt till exempel bredvid Jennie. Tack för trevligt sällskap! Sen träffade jag ju några som jag redan kände dessutom. Tyvärr hann jag inte stanna och lyssna på föredraget för jag hade ju begränsad tid och ville hinna umgås med mitt sällskap och handla det jag tänkt också.

Jag hade kameran i väskan igår, men som vanligt glömmer jag bort att ta bilder. Jag har i alla fall fotat alla inköp idag.

Två nystan entrådigt Evilla till spetssjalar, får se vilket mönster det blir så småningom.
Jättemjukt sockgarn i mina färger kunde jag ju inte motstå! Blir det inte sockar kanske det kan bli halsduk och vantar...

Några specialfärger till från Färgkraft svart, rött, grön och marin. Nu ser jag verkligen fram emot att kunna färga eget sockgarn!

Två härvor mörkrött melerat garn från Ullcentrum, blir nog också spetssjal så småningom.

Sockgarn, mönster och väska från Opalgarn. I det till höger har jag beställning på ett par sockar till en trettonårig tjej. Ska kolla upp exakt hur hon vill ha dem innan jag börjar.

Nystanet till vänster ska en kollega få sockar av för att jag får åka med honom i bil efter att jobbet varit på konferens i Åre, så jag kommer hem tidigare.

Jag glömde fota, men jag var också förbi Stäket och köpte en ny ebenholz sticka istället för den som gick av.

Inga kommentarer: