2008-03-05

Mera garn...

Ulrika hade i helgen med sig fina garner som hon köpt åt mig i Göteborg.


Fem nystan babymerino som nog blir ett babyset så småningom. Så länge kan man klappa på det för det är ljuvligt mjukt!

Sen två härvor ekobomull och ett mönster ska leta efter någon matchande multifärgad härva för ännu ett babyplagg. Det är tur att jag har många vänner som får barn eftersom det är så roligt att sticka små plagg!

Det här garnet är från den gemensamma beställning av sockgarn som gjordes i Göteborg i höstas. Jag fick dessutom två nystan till som min syster beställt så de får hon i påsk då jag träffar henne.

Jag stickar vidare på min babytröja och har börjat på sista ärmen, så den blir nog färdig i helgen. Sen kan jag börja på de sockar jag köpte garn till på Syfestivalen.

Fast imorgon ska jag ju till Skoghall och få nästa garn och mönster i sockklubben. Men den sockan får nog vila efter morgondagen till efter jag gjort färdigt babytröjan och de andra sockarna.

Nu är det dags att sova!

Inga kommentarer: