2008-03-08

Stickcafé i Skoghall

I torsdags var det dags för andra omgången i vår sockklubb. Den här gången fick vi ett nystan Trekking och två beskrivningar som Barbro gjort en socka med grenar och en med vågor, båda stickade från tån och upp. Jag hann göra färdigt tån, men har inte riktigt bestämt mig vilket mönster jag ska välja än.

Jag hade för en gångs skull kameran med så här kommer några bilder.

Det vår svårt att få med alla sockor i samma bild, men här är i alla fall några olika bilder.

De flesta paren är Monkey socks, men några är också det andra mönstret vi hade att välja på.

De två sockorna i övre högra hörnet är exempel som Barbro gjort på denna månads mönster.


Sen tog jag några bilder på cafédeltagarna också. Jag har fler bilder, så vill ni ha är det bara att höra av er.

Sedan stickcaféet har jag stickat färdigt babytröjan men det återstår lite montering innan den är helt färdig, blir förhoppningsvis imorgon, kommer bild då. Dessutom har jag ungefär halva skaftet kvar på första beställningssockan, foten är provad och godkänd av mottagarinnan idag. Bild på sockan kommer också en annan dag.

Inga kommentarer: