2008-08-16

Mera sockhelg

Måste ju visa upp lite mer från vår helg på Svenshults bygdegård. Alla deltagare fick tre nystan garn. Ett självrandande, ett enfärgat samt ett Trekking Handart. Dessutom fick man en lång rundsticka. Som om det inte vore nog så sponsrade Marks&Kattens oss så vi fick alla varsin stickväska samt ett set med ekologiska strumpstickor!

Dessutom fick alla ett kompendium med sockstickningsmönster och tips. Det kändes riktigt bra som arrangör att kunna erbjuda alla så mycket för anmälningsavgiften!

Sen handlade jag lite också: Kool-Aid att färga garn med. Det ska bli kul att testa eftersom jag aldrig testat det tidigare, sen ett sockgarn i "mina" färger. Detta köpte jag från Garnhärvan.

Anette anordnade dessutom ett garnlotteri där jag köpte två lotter, nystanen till höger. På en av lotterna vann jag och valde då fem nystan Babysilk. Vet inte riktigt än om det kanske blir en sjal eller möjligtvis en barntröja med flätor kanske...


Sen köpte jag ett nystan röd(och lila) Trekking från Maria. Under hela helgen klappade jag dessutom på Kid-silk från Drops, så det kommer nog snart att köpas med ett eller två sådana nystan från Stick&Sy.

1 kommentar:

Inger sa...

Tack för ett par härliga dagar.Ett mycket fint arrangemang.Det tycks som vi väljer ungefär samma färger