2008-08-17

Obloggad sjal och babykofta

Fick lite kommentarer i helgen på Hammarö om min lila sjal i garn från Växbo Lin, att jag inte hade bloggat om den. Det stämmer nog med tanke på att jag hade ingen blogg när jag gjorde färdigt sjalen.

Så här kommer den nu, med pärlor väger den 253g. Så en kon av lingarnet räcker till en ganska stor sjal som är alldeles ljuvligt mjuk och skön.
Jag är just nu lite trött på sockor, så att färdigställa paren får vänta lite. Jag stickar istället babykofta i sockgarn.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hm, ett FO efter stickstämman är klart. Bara frågan vad man ska ha det till? ehhh...
Gillar det där garnet i sjalen, även om lila inte är jag. Vi har nog lärt oss våra färger nu snart va ;)
Hm, den där tröjan har jag som sagt var funderat på. Men, som vi pratade om är det vissa om lyckats få framkanterna olika långa. Ja, du lyckas, men jag kommer nog tillhöra den andra skaran ;)
Funderar på en februaritröja - liten och stor... och skulle vilja göra en EZ Baby Suprise... den ser kul ut och så bara finns den där ;)
Må så grankott... ngn som fick en känsla av idag - vad ska jag sticka? ;)

LisbethW sa...

jättesnygg kofta, vilket härligt garn du har använt. Vilket mönster har du använt?

stickveronica sa...

Det är ett Drops-mönster, originalet är gjord i Alpacka.

http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=b14&d_id=27&lang=se

/Veronica

Anonym sa...

Vilken vacker sjal du stickat. Eget eller annat mönster.? Jättefin som allt du stickar, tycker jag. kram från Götet.

stickveronica sa...

Sjalen är gjord efter mönstret Mimosa i boken Big Girl Knits.

Här finns den i Ravelry om du har tillgång till det.

Madelene sa...

Tack för blommorna som kom till KarMagarn på premierdagen, hoppas du kan komma själv någona annan gång. Du gör jättefina saker! Ha det gött! / Karin

Karin sa...

What a beautiful shawl !
Take care.
Karin
Snohomish, WA

Mitzknitz sa...

Vilken härlig sjal! Färgen är gudomlig och pärlorna är sååå fina till. Är det mönstret från BGK du använt?

Mitzknitz sa...

tja att läsa komentarerna gav mig svaret, :)