2008-02-09

Snälla vänner

Jag har så otroligt snälla vänner! I torsdags ringde Ulrika och skulle gå på garnrea i Göteborg. Hon undrade om jag ville ha något. När hon väl var där pratade vi flera gånger om vad som fanns och jag ska få babymerino och ekobomull. Färger och sånt kanske dyker upp här, annars får jag visa efter Syfestivalen då vi ses och jag kan få garnerna.

På kvällen var det sedan stickcafé i Skoghall och då fick jag en bok av Irene, eftersom hon rensat sina hyllor och hade flera liknande böcker. Boken var jättefin och eftersom jag stickar mycket barnkläder kommer jag säkert att använda den!

Samma dag läste jag också en kommentar från en annan god vän som berömde mina vantar att vi ses på Syfestivalen, för att Mia också ska dit. Det ska bli jättekul att ses!

Tack kära vänner för att ni finns!

Jag har dessutom bokat tågbiljetter för att åka till Göteborg för att häls på Ulrika den helg det är stickning på Grötö. Är det fint väder åker nog Ulrika och barnen och jag ut och njuter lite stickning och trevligt sällskap! Har inte bokat någon workshop, det var inte riktigt något jag fastnade för.

Ulrika och jag var ju på Grötö förra våren och det var så mysigt, så det gör vi gärna om!

3 kommentarer:

miastick sa...

Tjoho! Då ses vi ju ännu en gång i vår, på Grötö- men jag kommer att vara på workshops hela tiden nästan, fastnade för typ alla...

Lea sa...

Klart ni ska åka ut till Grötö _oberoende_ av vädret.

Anonym sa...

Jag tror jag har en 2,5 ebenholz över.. ar med i morgon..