2008-02-13

Sockor...

Igår på stickcaféet stickade jag vidare på min andra Monkey sock. Det gick lätt att lära sig mönsterrapporten, så nu använder jag bara mönstret för att kolla hur jag ska göra hälen. Jag har stickat mina flesta sockar från tån och upp och då gör jag inte samma häl.


När jag kom hem satte jag mig med ytterligare en sockstickning. Jag ska nämligen till Gävle över dagen imorgon och eftersom min kollega brukar köra vill jag ha en enkel sockstickning för resan. Jag tänkte till och med att chauffören förtjänar ett par sockor eftersom han brukar köra hela resan när vi är iväg. Fast sockorna blir ju inte färdiga imorgon, kanske en men vi får se hur bra det går att sticka.


Häromdagen fick jag en brev i mitt postfack när jag kom hem trött efter jobbet. Den här fina asken med jättegod choklad och ett jättefint brev från Ulrika! Det är synd att du inte finns nära! Men nu är det bara drygt två veckor till Syfestival och då ses vi. Jippi!

Inga kommentarer: