2008-02-09

Sockklubb

Vi har ju startat en sockklubb på stickcaféet i Skoghall. I torsdags var upptakten och när i kom fick vi det här fina. Vi hade gången innan fått ange våra favoritfärger och så hade Barbro beställt garn. Tyvärr blev leveransen förenad men eftersom Barbro är så fantastisk ägnade hon lördagen till sent på natten åt att färga själv sockgarn i de olika önskefärgerna.



När vi kom låg det 13 olika färgställningar av det allra ljuvligaste mjuka merinosockgarn tillsammans med beskrivning och en fin påse. Jag hade lätt kunnat ta med alla olika färger av sockgarn hem! Jag fick ett garn som var verkligen gjort för mig i mörk lila med lite blå toner och lite ljusare lila!

Idag när jag satt och stickade i lugn och ro på mina nya sockor inträffade en katastrof! En av mina ebenholz-stickor gick av... Jag tror dock att Stäket säljer enstaka reservstickor, så nu är bara frågan om jag kan hålla mig till Syfestivalen eller om jag ska beställa direkt.

Har hunnit ganska långt på mina sockor och är snart klar med hälen på första sockan. Inte illa eftersom jag inte haft så mycket sticktid på grund av jobbet!

Inga kommentarer: